Feldban (Slovenija), 7.4.2024

Polazak: 7:00 sati, Jelačićev trg
Predviđeno trajanje hodanja:
Grupa „A“: 16km, oko 6 sati hoda
Grupa „B“: 13km, oko 4 sati hoda
Opis puta:
Polazak u 7 sati sa Jelačićevog trga. Vožnja u Sloveniju, autoputom Postojna – Ljubljana do izlaza Logatec, te dalje lokalnom cestom do mjesta Godovič, našega ishodišta. Put započinjemo razgledom 350 m dugog iskopa nedovršenog tunela iz 1917. g. Austro-Ugarska je 1916.g. bila primorana na gradnju poljske uskotračne željeznice – tzv. Feldbana, radi opskrbe sočanske bojišnice. Pruga je počinjala u Logatecu, a u Godoviču se račvala u dva smjera – jugozapadno prema Črnom Vrhu te sjeverozapadno u pravcu Idrije. Obje pruge su izgrađene u rekordnom roku od po dvadesetak dana. Na izgradnji je radilo oko 20 000 većinom ruskih zarobljenika. Hodat ćemo po tragovima trase idrijskog kraka željeznice u dvije grupe. Prvi, lakši dio trase – zajednička grupa, do vrha Ključ, gdje se grupe razdvajaju. Grupa „A“ nastavlja pratiti donji, zahtjevniji dio trase Feldbana prema kanjonu rijeke Idrijice, grupa „B“ se spušta u kanjon serpentinskom makadamskom cestom. Grupe se sastaju kod Divljeg jezera, te ponovno skupa kreću put Idrije po „Potu ob rakah“ – uređenoj šetnici koja prati kanal Raku do centra Idrije. Obilazak grada Idrije poznatoga po rudniku žive te, po individualnoj volji, fakultativni posjeti muzejima u starom gradu, poznatom po Idrijskoj čipki. Ukupna dužina staza: grupa „A“ cca 16 km, grupa „B“ cca 13 km. Eventualno ponijeti sa sobom svjetiljku za razgled spomenutog tunela i talijanske vojne utvrde u kasnijem sastavu obrambene linije Vallo alpino, koja je smještena na sjevernom kraju tunela
Udio-prilog u cijeni prijevoza: 25,00 € (bus)
Prijave putem Google obrasca: https://forms.gle/3pf6j8WtJZoVH8Qc6
Informacije o izletu: 098/ 935 8152 (Anita)
Vodiči: vodiči HPD Platka
Napomena: Obavezna važeća planinarska iskaznica sa plaćenom članarinom